banner

banner

måndag, oktober 12, 2015

Shopping madness

Okej, så i helgen shoppade jag kläder. Det var en utmärkt terapiform, då jag inte gjort det på så länge... men nu känns det som om det hela kanske spårade ur en aning. Att shoppa själv kan vara befriande på ett sätt, samtidigt som det ju då inte finns någon där som kan sätta stopp då shoppingivern tar överhanden. Nu är jag rädd att jag har gjort några väldigt underliga val... ja, i alla fall väldigt olika mig. Vet inte riktigt vad som hände, men har lite svårt att bestämma mig för om jag ska behålla allt, eller gå tillbaka med något plagg.

Tröja med stor räv på framsidan. Ehm... för att jag gillar rävar och tyckte den var skön. Tänkte jag kan ha den hemma. Jo, den får nog stanna. Mys!

Vinröda byxor. Som är korta. Otippat, men igen, varför inte?

En lång, tjock, stickad klänning med polokrage. Att ha på jobbet då det är kallt (vilket det är). Hade egentligen velat ha en annan färg, men mörkblå duger väl gott. Brukar ju inte ha klänningar så ofta, men varför inte?

En jättestor ljusrosa kofta i merinoull. Väldigt girly... men jag kan väl också vara girly?


Ett par grå pressade byxor, igen kort modell, som jag försöker intala mig själv att inte ser udda ut fast pressvecken inte syns hela vägen. (för vem ha egentligen så smala ben?)


Och till sist det mest otippade köpet från min sida, som jag också har mest beslutsångest för. Nämligen en oversize kappa i ull. Jag bara stod inne på HM och provade varje jacka som fanns, tog på mig denna och tänkte "janå, inte så farligt", och så köpte jag den. Herregud, vem är jag? Madonna eller? Jag hade ju tänkt köpa en trenchcoat! Vad tror ni? Ska jag behålla den eller gå tillbaka och köpa något mer resonligt...?


 

Inga kommentarer: