banner

banner

onsdag, oktober 14, 2015

Samla naturmaterial

Idag efter jobbet så begav jag mig ut i skogen för att samla lite naturmaterial. Det är nämligen nu man ska samla mossa, kottar, kvistar och annat naturmaterial man sen vill använda till julpynt. Då snön kommit och tjälen satt sig i jorden så är det garaterat knepigare. Det kan jag lova! (inte för att vi haft massor med snö om vintrarna, men man kan ju alltid hoppas!)


Så jag tog min lilla cykel och trampade iväg mot Vannsjö. En riktigt fin höstkväll var det dessutom. På så vis tycker jag nog om hösten. Luften är så frisk. Utmärkt för att göra små vandringsturer i naturen eller bara ta sig en lång springtur. Lätt att andas och inte lika svettigt som på sommaren. Härligt!



Nu har jag duschat av mig skogen (det kryper alltid i skinnet efter att man borstat bort den där första älgflugan) och ätit en lätt middag. Mannen jobbar sent, så jag har slottet för mig själv. Kanske skulle man ta och se en löjligt romantisk film? Eller ska jag månne fortsätta på mitt evighetsprojekt: julbroderiet? (tredje året gillt?) Får se vad jag hittar på, men jag ska i alla fall ha det helt tyst. Har suttit hela dagen med en Amerikansk kollega... en jättesöt tjej, men sjutusan vad de kan prata! Är helt slut i bollen, haha!


Jag får ju också fundera ut vad jag ska göra med mina nyvunna skatter från skogen. Blir det en krans till dörren, eller något helt nytt och spännande? Den som lever får se... Pinterest har säkert några goda förslag. (Spenderar alltför mycket tid på den sidan. Kan man bli pinterest-beroende?)

Inga kommentarer: