banner

banner

tisdag, oktober 20, 2015

Lakritskladdkaka

Glad tisdag allihopa! Jag är precis påväg ut genom dörren. Ska över till Finland på en jobbgrej, men först ville jag sticka in huvudet och säga hej. Jag ville också dela receptet på denna lakritskladdkaka jag gjorde i helgen. Jag hade min lite för länge i ugnen, så den var inte särskilt kladdig, men god ändå. Perfekt för lakritsälskaren! (min bror tog två bitar, så jag antar den var godkänd)  

Lakritskladdkaka

150 g smör
3 msk lakritspulver
3 ägg
3 dl strösocker
2 msk sirap
2 dl vetemjöl

Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret. Blanda ihop ingredienserna och blanda sedan i det smälta smöret. Häll smeten i en smord ugnsform. Grädda i 20-25 minuter (eller kortare i mitt fall). Avnjut med rårörda hallon och lite florsocker som dekoration. Mums!

Recept från tasteline.com 



Inga kommentarer: