banner

banner

fredag, oktober 16, 2015

Gäster till Halloween

Wee! Vi kommer att ha gäster till Halloween! L och D kommer över från Sverige redan tidigt under veckan och stannar till söndagen. Må hända att jag är i USA den veckan, men jag borde hinna hem tills helgen. Förhoppningsvis kommer jag då inte att vara så jetlaggad att jag inte orkar fira lite(hoppas ännu att resan ska skjutas upp någon vecka). Älskar ju att pynta och ställa till, och med lite hjälp så ska det väl gå som en dans.

Det blir knappast något märkvärdigt med tanke på att jag inte är hemma förrän tidigast på fredag kväll, men en middag ska vi väl få till. Sen måste man ju också förbereda sig på alla små häxor och troll som kommer att ringa på dörren. Måste köpa hem lite godis och pynta lite utomhus. Har hela trick-or-treat-grejen kommit till Finland ännu? Kan inte påstå att det är särskilt charmerande som tradition. Barnen blir lätt ganska fräcka då godis är inblandat. Föredrar helt klart påskhäxor framom halloweenhäxor.

Här är lite inspirationsbilder från Pinterest för en vuxen Halloween-middag. Man måste ju faktiskt inte ha plastspindlar och dödskallar på bordet.



    



Inga kommentarer: