banner

banner

tisdag, augusti 04, 2015

Villor, vänner och myggor

Som vanligt har det varit underbart att vara hemma i Finland. Jag slås varje gång av hur härliga människor som faktiskt finns i mitt liv. Såna som gillar mig för den jag är. Såna som jag inte måste göra mig till för eller imponera på något sätt. Såna människor man kan prata med, på riktigt. Eller inte prata alls...

Det som också slog mig var hur mycket mygg det faktiskt är i Finland. Trodde vi skulle bli uppätna då vi filmade lite vid spånbanan i Jeppis. Här i Norge är det verkligen inte lika många myggor, så det är ju skönt ibland. Då igen har de ju brännmaneter, så man får väl välja sina plågoandar antar jag.

 Båthus vid "vår" hamn. Tänk att vi har båtplats! 

 Flytväst på, hej och hå!

 Solrik villatomt med blåbärsris, liljekonvaljer och näckrosor. 


Familjen Forsman har blivit villaägare. Det trodde väl ingen, men nu har det alltså skett. Villan ligger ute på en ö, men med en lite snabbare båt så är man nog där på 5-10 minuter. Just nu är tomten full av sly och villorna är föga imponerande, men med en motorsåg, lite målarfärg och mycket kärlek så ska det nog bli ett toppenställe. Bäst är väl att tomten är ganska stor, så vi får bygga och hålla på bäst vi vill. Ska bli ett spännande projekt!

 Muminlimsa, vad annars? Chauffören ska också få känna sig onyttig. 

 En perfekt villakväll 

 I kön till Thunderbird

Annars har vi mest umgåtts med människor. Vi fick en perfekt kväll vid T's villa, och vad mer kan man väl begära? Vi var också en sväng till Powerpark och åkte i "allt". Deras nya berg-och-dalbana "Junker" var helt fantastisk! Alla adrenalinjunkies måste absolut prova den! Accelerationen i början var helt otrolig och den bjöd verkligen på en bra åktur. Därtill åkte vi såklart i våra favoriter, som "Thunderbird" och "Devils Mine Hotel". Bäst av allt är att hålla tävling över vem som träffar flest "spöken" på den sistnämnda. Blev ingen Booster denna gång, eftersom kön var så lång, men vi slösade en hel del pengar på dumma spel och knäppt godis. Härligt att få bete sig som barn ibland!

Vi hann också en sväng via Jeppis dagar. Gick på gammaldags torg, tog en kaffe och kanelbulle på Skorpan(världens bästa cafè) och såg på KAJ i skolparken. Så mycket mer gjorde vi inte. Det är helt enkelt för mycket folk för min smak.

Inga kommentarer: