banner

banner

tisdag, mars 31, 2015

Bare Minerals

Tänkte berätta lite om make-up serien jag använder, sådär för att jag vet att ni är jätte nyfikna på just det. Jag använder mineral make-upen Bare Minerals sedan ca ett år tillbaka. Jag hade länge varit intresserad av att prova men tyckte att produkterna var för dyra. Det lutade länge mot att jag skulle prova Barefaced Beauty , som är ungefär samma sak men till ett billigare pris, men kom aldrig till skott. Så förra våren så råkade jag efter ett seminarium få ett par lediga timmar i Bremen. Då jag strosade runt på stan så såg jag att Bare Minerals var billigare i Tyskland, plus att de råkade ha ett erbjudande den dagen. Huks fluks satt jag där i stolen med en tysk kosmetolog och kollade in nyanser.


Detta blad fyllde tjejen i affären i, så att jag minns vilka nyanser vi provade ut åt mig. 

Man måste nämligen prova sig fram till rätt nyans med mineralfoundation. Ofta kan man köpa produkterna på olika make-up studios eller hos frisörer, som på samma gång kan hjälpa en välja rätt nyans. Bare Minerals har olika startpaket som man kan prova på, men tyvärr fanns inte min nyans i något av dessa paket, så det blev till att köpa fullstora förpackningar. Minns jag rätt så blev det att kosta ca 70 euro, för en burk foundation, en burk rouge (solpuder?) och en borste. Det låter kanske dyrt, men då har de räckt i nästan ett år (nästan daglig användning) och solpudret kommer nog att hålla länge än. (i något skede får jag väl så lov att kasta bort det) I mina ögon har det varit värt pengarna. 


Det jag älskar med mineral make-up är att: den är dryg, hålls på plats hela dagen, ser väldigt naturlig ut men ändå täcker bra, är gjord på mineraler, går snabbt att applicera och att den låter huden andas.

Nu kanske ni, liksom jag, har provat andra billigare mineral foundations som man hittar i butiken, och inte varit speciellt imponerade. Men tro mig, det är skillnad på mineralpuder och mineralpuder!

 
Såhär ser jag ut idag, efter minimal ansträngning vad gäller make-up. 

Haha, nu låter jag som en reklamfilm igen, men jag kan försäkra er om att jag inte fått någon sponsring. Jag tycker bara att mineral make-up är bättre än någon annan foundation jag provat (och med min problemhud så har jag provat en hel del). Det finns flera olika märken där ute om lovar ungefär samma saker. Har en vän som älskar Barefaced Beauty, som ska vara både billigare och ännu mer hudvänlig. Kanske provar jag den nästa gång...

Inga kommentarer: