banner

banner

tisdag, april 07, 2015

Nya utmaningar

Åh herregud vilken fantastisk påsk! Vi har träffat så många underbara människor och skrattat så gott. Jag hade helt glömt bort hur det är att ha ett socialt liv. Och sen hur det är att kunna sätta sig ner och vara precis sådan som man är, och ändå känna sig helt accepterad. Tack för att ni finns kära vänner! Ni är guld värda allihopa!

Jag är nu tillbaka till arbetslivet, men med en ny lyster och en ny beslutsamhet. Helgen i Finland har buffrat min självkänsla och mitt humör. Dessutom har planer smitts och resor planerats. Jag har så mycket att se fram emot och jag är så tacksam för allt stöd jag får.

Närmast ligger en resa till Skottland i månadsskiftet. Jag ska få spendera min födelsedag på det Skotska höglandet tillsammans med vänner. Kan det bli mycket bättre än så? Denna gången har vi planerat in flera upptäcksfärder på västkusten, med slott, vandringsleder, odjur och säkert en hel del regn. Men med min nya klargula regnjacka så är jag beredd. Om solen inte lyser så gör jag det i alla fall.
Isle of Skye (bild från Google)


Jag och mamma har också planerat in en tjej-weekend i Helsingfors runt pingst. Jag bjuder henne på Mamma Mia som födelsedagspresent och hon bjuder mig på Naisten kymppi som min födelsedagspresent. Tror det ska bli jätteroligt, men det innebär att mina slöjoggingdagar är över! Ska jag klara 10 km så får jag nog börja träna ordentligt. Tror det kan vara motivationen jag behöver. Allt blir så mycket lättare med ett mål för träningen.


Sen vet man ju aldrig. Träningen kan ju behövas till något annat senare på året också... *blink blink* 

2 kommentarer:

Nora sa...

Hej! Din blogg är helt ny för mig, ska fortsätta läsa! Vi ska också fara till Highlands i månadskiftet :)

Jenn sa...

Nora: Tack för att du kikade in! Alltid roligt att se nya läsare! :) Härligt! Jag längtar jättemycket till vår resa. Hoppas du har roligt på din!