banner

banner

måndag, mars 30, 2015

Vacker ändå


Är det någon annan än mig som bara inte orkar bry sig just nu? Vet inte om det har med åldern att göra, eller kanske årstiden, men jag orkar bara inte med alla skönhetsgrejer. Jag har i helgen avdramatiserat min skönhetsritual ännu ett steg, genom att avfärga håret och klippa mina naglar superkorta. Jag orkar bara inte fundera på utväxt och smuts under naglarna.

Prövade en avfärgningsmetod som jag inte vetat av förut, nämligen Colour B4. Den ska varken innehålla blekmedel eller något "farligt" enligt paketet, men som det sved i min hårbotten så var den nog sprängfylld av kemikalier ändå. Luktade som permanentvätska, urk! Men nu är mitt hår i alla fall några nyanser ljusare, så att jag förhoppningsvis slipper färga det mer. Orka färga håret!

Det finns så många saker jag brydde mig om förut, rent utseendemässigt, som jag bara inte orkar med idag. Det rör mig inte i ryggen! Och kan ni tänka er, jag känner mig lika vacker ändå, haha!

Orka bry sig om:

- den perfekta hårfärgen
- nagellack (vem orkar vänta på att det ska torka??)
- att inte alla hårstrån ligger exakt där de ska
- gula och sneda tänder (sålänge de inte har hål så)
- mode
- matchande underkläder
- huruvida underkläderna syns igenom eller inte
- smink (annat än det absolut nödvändigaste)
- hudens glansighet
- blåmärken och irriterade hårsäckar
- ögonfransarnas längd och böjdhet
- artificiella dofter (all parfym luktar pyton i min näsa nu för tiden)

Inga kommentarer: