banner

banner

fredag, november 28, 2014

Tahdon

Idag är det spännande. Idag röstar man i finska riksdagen om huruvida alla människor ska behandlas jämlikt eller inte. Om det skulle handla om något annat än homoäktenskap så hade det inte ens varit en debatt, men nu är det ju som det är. Det är tydligen helt okej att diskriminera människor som inte har en "önskvärd" sexuell läggning. Not!

Jag håller alla tummar och fingrar och tår jag har för att förnuftet och kärleken ska segra. Enligt mig borde det inte vara en debatt en gång. Rätten att gifta sig ska tillhöra alla människor, oavsett sexuella preferenser. Så de så!


För övrigt blir jag så stolt och nöjd då jag ser hur många av mina vänner som bryr sig om dessa frågor. Jag har i alla fall valt goda människor att umgås med i livet.

Inga kommentarer: