banner

banner

torsdag, november 27, 2014

Moments

Igår hade jag och mannen en av våra sällan skådade date nights. Vi träffades vid AMFI (köpcentret) efter jobbet och gick först på mat och sedan på bio. Vi konstaterade ännu en gång att det var otroligt skönt att bara njuta och umgås. Sån tid är nog guld värt.

Jag hade lite tid att döda innan mannen kom med tåget från Oslo, så jag passade på att shoppa lite nödvändigheter. Köpte de obligatoriska fingervantarna och lite baskläder. Mina toppar börjar en efter en ge upp kontraktet, och jag är illa tvungen att uppdatera lite. Som tur var hittade jag toppar i ekologisk bomull på Lindex som jag köpte. Köpte också en söt BH från H&M som också var gjord med ekobomull.  Känns lite bättre i alla fall. (har nyligen sett en dokumentär om avfall, så det dåliga samvetet är högt upp på listan)

Tog mig också i kragen och beställde tid till syngranskning. Mina recept har gått ut och jag är i desperat behov av både linser och nya brillor. Fick tid nu på fredan, så jag hoppas att jag kan hitta snygga glasögon med det samma. De jag har nu har blivit så riviga att jag knappt ser något med dem. Dessutom är de fel styrka.

Vi åt middag på Moments Spiseri som råkade ligga inne i gallerian. Var mycket förvånad över att jag älskade restaurangen direkt. Atmosfären var mysig och allt på menyn såg jättegott ut. Vi gillade båda maten och blev supermätta, så det blir nog fler besök dit. De serverar både frukost, lunch, middag och småplock till helt rimliga priser dessutom. Om jag bara hade orkat så hade jag provat en efterrätt också, kanske rabarberkräm med grädde eller en pavlova med lemon curd (!). Ni hittar mer info här.


Då vi var mätta och belåtna så lämnade vi motvilligt restaurangen för att hinna i tid till bion. Vi såg nästsista filmen av the Hunger Games, Mockingjay. Jag tyckte filmen var helt bra. Bra fördelad på något vis. Men man ska såklart ha sett de andra filmerna och gillat dem för att trivas riktigt bra. En sak jag måste klaga på är mängden reklam man ska förväntas utstå innan filmen visas. 20 minuter satt vi och kollade på trailers och försäkringsannonser innan de äntligen började spela filmen, 15 minuter efter att den egentligen skulle börja.


Hur som helst en lyckad kväll och en välbehövlig paus från vardagen. Vi kom hem sent och stupade mer eller mindre i säng. Idag är jag kanske lite tröttare än vanligt, men som tur är så verkar det bli en ganska lugn dag. Nu ska jag ta en kopp te och lyssna på lite julsånger. Ha en bra torsdag allihopa!

Inga kommentarer: