banner

banner

onsdag, november 26, 2014

Just do it!

Imorse skulle min man stiga upp jättetidigt. Tyvärr är han inte så bra på att stiga upp tidigt. Han har klockan att ringa men snoozar alltid minst en timme i vanliga fall. Oftast är det jag som sakta men säkert får väcka honom ur koman. Imorse var inget undantag, dock kan jag inte låta bli att skratta då jag tänker på hur det skulle se ut utifrån.

05:??    Alarmet går och jag vaknar(typ). Mannen snarkar vidare och jag puttar honom med mer och mer kraft i sidan tills han vänder sig och stänger av larmet.

Efter en stund vaknar jag till för att alarmet inte går igen (vadå light sleeper?). Jag puttar till mannen och frågar om han inte hade tänkt stiga upp tidigt. "Jodå" svarar han. "Varför stängde du av larmet då?", frågar jag. "Jag satte det på snooze", säger han. "Är du säker?", frågar jag. Varpå han stönar, vänder sig till sidan och kollar telefonen. "Heh, nej...", svarar han då.

Efter ca 2 minuter så sover han igen och jag känner att jag borde ge honom ett litet peptalk för att ta sig upp. Jag puttar honom igen i sidan och säger med släpig, sovande röst "Bara gör det, stig upp!". Mannen grymtar och jag försöker igen "Just do it!".

Haha! Tydligen är jag en personal trainer då jag sover. Eller också vet jag bara hur han fungerar, för upp kom han sig. Iaf antar jag det eftersom sängen var tom och hans grejer borta då jag vaknade igen.

Inga kommentarer: