banner

banner

söndag, november 30, 2014

Lillajul i slottet

Äntligen kan jag sätta mig ner i soffan en stund. Mannen jobbar fortfarande på i badrummet. Tvättar fogarna med något illaluktande medel och har stängt dörren (vi har en dörr!). Det ända jag hör är ett lätt skrubbande ljud och radion som spelar "cama-cama-cama-cama-cama-cameleon".



 Försökte kika in genom nyckelhålet, men såg ingenting...

Helgen har i mångt och mycket gått åt till renoveringen. Hela lillajulen spenderade mannen i olika butiker i hopp om att hitta de saker han behövde. Till slut, runt 16-tiden, kom han hem och var ganska uppgiven. Då jag påminde honom om att det var lillajul så blev han ännu mer nedstämd stackarn. Vi konstaterade att det är bra på att vara bra på olika saker. Han kan bygga badrum och jag kan fixa julstämning.
Julstjärnan lyser i köket som är relativt städat för en gångs skull. 
 
Tycker om vår nappula ljusstake som nog varit framme ganska länge redan.

Måste säga att det är ganska svårt att få julstämning i ett kaoshem. Som att sätta pärlhalsband på en gris... eller hur uttrycket nu går... men man gör väl så gott man kan (och fotar ur vinklar som tar bort kaoset). Tror ändå jag sparar det mesta pyntanted tills huset är någotsånär i skick. Gästrummet ser ut som något ur ett avsnitt av Hoarders! Har i alla fall satt upp hipp hopp och en julstjärna i köket. Ett par tomtar fick också följa med.


 Vardagsrummet har perfekt plats för hipp hopp. Knappast någon i dessa trakter som förstår sig på dem, men vad gör väl det?

 I vanliga fall har jag inte mycket till övers för tomtar, men dessa traditionella små nissarna gillar jag. Vaktar godisskålen på matsalsbordet.

Nu ska jag försöka varva ner och hitta Hälsoresan 2 som man kan se online (fick så lust att se den). Kanske koka lite glögg och äta en pepparkaka (motionen har gått helt åt pipsvängen denna vecka, så jag satsar på nya tag i morgon istället). Samt peppa lite inför morgondagens bravader. Jag ska fotas för en artikel jag gjort för W interna blad. Känns mer pirrigt att ta foto än att ge intervjun, haha. Har haft ångest över vad jag ska ha på mig, men nu är det bestämt, så jag får väl leva med mitt beslut och hoppas på det bästa.

Inga kommentarer: