banner

banner

måndag, oktober 27, 2014

Ursäkta?

Alltså förlåt men, har jag missat något? Har man slutat ha 80 cm breda sängar som standardmått?

Jag har nu letat igenom halva internet och en hel del butiker i hopp om att hitta formlakan och sängkappa till vår 160 cm säng. Jag hittar ingenting! What's the big idea liksom? Var inne på Jysk och där fanns det storlektar i 90, 120, 150 och 180. 150??? What? Vem har en säng på 150 cm?

Jag skulle väldigt gärna köpa både formlakan och sängkappa till vår säng, eftersom stommen nu är mörkbrun, vilket inte alls passar i vårt gråa rum. Aldrig kunde jag tro att det skulle vara såhär svårt att hitta!




Har spanat i en massa butiker inne i veckan, men hittar inget av det jag skulle behöva. Är ju smått irriterande då man ska försöka göra något pyssel och inte hittar material. Blir så störd! *morr*

Blir ibland stressad på just detta då det gäller att bo utomlands. Jag vet inte var jag ska hitta olika saker. I Vasa visste jag exakt var jag kunde hitta olika produkter, var olika butiker låg och vilka av dem som kunde tänkas ha det jag behövde. Nu för tiden blir det ett enda gissande, letande och massor med fruktlösa resor till stan. Jag saknar de små specialbutikerna som verkar finnas i varje stad i Finland, de som kunde tänkas ha små glasflaskor med kork eller varför inte gamla nycklar? Här verkar det finnas en enda hobbybutikskedja som tagit över totalt. Om man inte hittar det hos Panduro, så kan man tydligen ge upp direkt.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Kolla via netanttila.com

Jenn sa...

Tror inte Anttila levererar till Norge. :)

Unknown sa...

Det tänkte jag inte på :) men finns väl personliga ombud ;)

JYSK sa...

Hej Jennifer,

vi har definitivt sängar i 80cm bredd, det kan vara att vi inte har dem utställda i butiken men de flesta av våra resårbottnar går att köpa i 80 cm. Ta även en kik här så kan de ser samtliga: http://jysk.se/sovrum/madrasser#f_5=80
:) Hör även med personalen i butiken så hjälper de dig säkert att hitta helt rätt.

Lycka till och välkommen att höra av dig om du har frågor.

//Kristina, JYSK Sverige