banner

banner

måndag, oktober 20, 2014

Ny vecka igen. Vart tar oktober vägen?

Det regnar hela tiden
Snart har året runnit bort
Det känns som höstarna blir värre
när vintern är så kort
 
 
Som ni förstår så regnar det igen. Tycker verkligen inte att denna årstid är särskilt charmig. Regn regn regn regn... ska det aldrig sluta regna? Om allt detta kommit i form av snö så hade vi nog haft snö upp till öronen nu. Känns som att kissen alltid är våt, och det luktar våt katt då han kommer in. Tur att vi har fått oss en eldstad nu! Är verkligen mycket mysigare med en sprakande eld i vardagsrummet.
 
Så här sitter jag nu och ska strax ta itu med dagens e-mail skörd. Mitt hår är slemmigt (dock rent!) och sinnet tyngs av regndropparna som faller utanför fönstret. Mitt slemmiga hår beror på en hårinpackning jag satte i hårbotten igår. Den fungerar säkert jättebra, men tyvärr ser det nu ut som om jag hade en förkärlek för brylkräm. Märk väl att jag har tvättat håret två gånger sedan jag satte in den. Jaja... får tvätta en gång till ikväll och hoppas att det då ger med sig.
 
Annars har helgen varit en av de bästa på länge. På lördagen åkte vi in till Oslo där runt lunchtid för en riktig heldag. Vi åt lunch och shoppade lite för att sedan dra iväg på musikal. Jag köpte bara lite saker från Lush denna gången (bl.a. hårinpackningen), men hittade fina ekologiska handdukar på Åhlens som jag tror jag ska beställa hem till nya badrummet. Musikalen gick på folketeatret mitt i centrum, så det var enkelt att ta sig dit från shoppinggatan.

Vi såg Billy Elliot på norska, sådär lite otippat. Trodde in i det sista att den skulle gå på engelska, och funderade på varför det var så många barn där. Kunde faktiskt alla dehär barnen så bra engelska att de skulle förstå musikalen? Nej... så var det ju inte. Blev först ganska besviken då de började sjunga på norska. Lite samma känsla som man får i södern då man ser att det kommer en bra film på TV, tills Nicolas Cage öppnar munnen och plötsligt talar spanska. Detta blev dock bra i slutändan. Då chocken hade lagt sig så blev vi ganska snabbt vana vid språkvalet och njöt istället av föreställningen. Jag var sjukt imppad av skådespelarna och dansarna, ja speciellt barnen förstås.

Mannen gav den också högsta betyg: "Jaanå, int feilast he naa".



Efter musikalen så kändes det lägligt med lite mat, så vi drog till T.G.I. Friday's. Där åt vi onyttig mat och njöt av varje tugga. Båda satt vi och förundrades över hur skönt det var att ha en helt ledig dag med bara skojsigheter. Inga plikter eller måsten, bara roliga upptåg, god mat och att njuta av varandras sällskap. Ibland måste man ta sig tid för varandra också.

Söndagen blev en till fixa-och-dona-dag. Mannen fogade i badrummet och städade ute. Jag städade inne och tvättade högvis av kläder. Vinterdäcken byttes och jag hann tom. ut på den efterlängtade sprinturen. Jisses så styv jag var i benen! Blir nog till att ta sig i kragen och komma sig ut fler gånger i veckan. Men jag vägrar fortfarande springa i regn, så mu är det väl bara att hoppas på uppehåll. 

Inga kommentarer: