banner

banner

onsdag, oktober 22, 2014

Ett, två, tre, ensam!

Jahapp, då har jag vinkat av mannen på tågstationen. Han ska till Amsterdam från jobbet, och jag blir ensam hemma fram till på söndag. Jag är inte särskilt bra på att vara ensam hemma. Jag blir omotiverad, less och ganska paranoid. Jag sover knappt på nätterna, trots alla de små sakerna jag gör för att försäkra mig mot monster/inbrottstjuvar/den lila teletubbyn. Vid minsta lilla ljud så ligger jag stel som en pinne i sängen och lyssnar intensivt. *knäpp* Kan det månne vara världens tystaste inbrottstjuv som knäpper i fingrarna på nedrevåningen?

Det hjälper ju lite om jag är riktigt riktigt trött, så på agendan så står såklart motion. Tyvärr verkar regnet hålla i sig, så jag får väl så lov att ta fram en av mina tränings DVD:s och gympa inne så gott det går. Jag kan kompensera med ett lite större städtalko... kanske jag skulle baka något? Sa jag att tiden går ganska långsamt då mannen är borta? Ja, jo, det kanske jag sa...



Jag har försökt tänka ut pyssel som jag kunde syssla med då han är på resa. Har suttit klistrad på pinterest och försökt hitta inspiration. Nu finns det ju förstås massor jag kunde göra i ett hem som är halvklart... men hör och häpna: Det lockar inte speciellt att slipa trappan! Så nu letar jag efter roligare grejer. Vart ska jag ta vägen med all min kreativitet?!

Hittills lyder förslagen:

- Limma fast knappar på sänggaveln
- Storstäda hela huset sådär överdrivet som jag misstänker att andra människor gör
- Skaffa nya textiler till sovrummet och inred det lite mer hemtrevligt
- Beställ tavlor och böcker från nätet (något jag ständigt skjuter upp)
- Provkoka fudge  
- Gör Harry Potter inspirerade flaskor (någon som har förslag på en växt som liknar gillyweed?)
- Sy om en gammal jacka till en fin cape (vet inte om detta ligger inom ramen för vad jag klarar på en symaskin)
- Gör en krans till dörren
- Städa upp på terassen (kommer behövas en plogbil antar jag)
- Leta ännu en gång igenom alla lampaffärer i stan och se om jag ändå inte skulle hitta någon jag gillar till matsalen. Hittade en i Nkby i somras, men då hade de bara en på lager. Vi borde ha tagit den då och beställt en ny. Nog hade vi fått hit den på ett eller annat sätt. Suck! Varför är den enda el-affären som är värd något 1000 km bort?

Man kunde ju tycka att det här är en lång lista, och att jag nog kommer att ha fullt upp. Haha, nej nej nej, sidu så funkar inte min hjärna! Listan må vara lång men intresset skiftar också för var minut. Det är sällan jag finner inspirationen att först gå ut och handla det jag behöver och sedan ställa igång med själva jobbet. Oftast falerar mina planer på det första steget. Är jag månne lat eller bara lite förvirrad?

Inga kommentarer: