banner

banner

måndag, september 08, 2014

Lägesrapport: hälsoåret

Hälsoåret 2014 börjar sakta men säkert närma sig slutrakan. September betyder för mig att hösten är här, och då vet vi ju alla att man bara hinner blunda så är julen i antågande. Denna damen ska dock ta ut allt hon kan av årets sista månader. Det är nu det sker! Det är nu som det är upp till bevis.

 
Har nu hållit på med min hårdare träningsrutin i 6 veckor, och äntligen äntligen har det börat märkas på vikten. Fortsätter det likadant så har jag ännu möjlighet att nå mitt viktmål innan årets slut. *ta i trä* Mina andra, lite mer diffusa mål har jag redan kommit långt med. Jag orkar massor! Jag kan springa längre, snabbare och mer kontrollerat än någonsin tidigare. Jag har fått in motion i min vardagsrutin och hatar den inte. Jag kan tom. urskilja musklerna på benen då de spänns, och jag hoppas hoppas hoppas att jag äntligen skulle få ben som jag inte vill gömma i pösiga byxor. Jag vet att detta har mer med mitt självförtroende att göra än utseende, men har alltid haft problem med att acceptera mina ben.

Planen för de kommande månaderna är att fortsätta jobba hårt med träning och kost, och öka på intensiteten vartefter det behövs. Ska också ta ett råd jag fick och försöka få in längre pass med lågintensiv träning. Ska också försöka minska på min brödkonsumption... kanske rent av pröva på en glutenfri diet ett litet tag.

 
Därtill kan jag meddela att det blir juicedetox till helgen. Woop! Är jag månne sjuk i huvudet som ser fram emot det? Hur som haver så blir det till att skaffa sig en juicepress i veckan och en massa ingredienser såklart. Min kompis ska också börja sin detox på samma gång, men eftersom hon är lite mer bevandrad i dylika ting så kommer hon att fasta längre än mig. Är det någon annan som vill hänga på så är det fritt fram! Vi kommer att utgå ifrån en 5-dagars juice detox som hittas på nätet.

Inga kommentarer: