banner

banner

torsdag, september 18, 2014

Juice detox recept

På begäran så sätter jag upp recepten på de detox juicer jag gillade mest. Om jag ska vara helt ärlig så skulle jag nog inte dricka dem annat än ur just hälsosynpunkt. Det finns nog godare alternativ om man bara ska dricka juice för mumsighetsfaktorn. (japp, det är ett ord!) So, here goes!

Mina favoriter kommer faktiskt från MåBra:s hemsida.

Frukost-juice

1 apelsin
1 morot
1 dl jordgubbar
1 liten bit ingefära

Ta bort skalet och det vita på apelsinen och kör sen allt i råsaftcentrifugen. Drick direkt.

Mitt tips: Då de säger "en liten bit ingefära" så menar de yttepytte liten! Jag tog ungefär en cm och mådde efteråt sämre än jag gjort på väldigt länge. Nu finns det ju vissa människor med stålmage, men jag är inte en av dem. Så om ni vet med er att ni inte kan äta rå chilifrukt utan biverkningar, så ta det försiktigt!

Len bärdröm

1 dl hallon och björnbär
1 avokado
1/2 dl mandelmjölk
1 msk linfrön

Kör allt i en mixer eller blender. Avokadon ska såklart skalas.

Mina tips: Använde blåbär istället för björnbär. Man tager vad man haver liksom. Blandningen blev väldigt tjock, trots att jag satte i mer mandelmjölk än vad det stod i receptet. Väldigt mättande och mumsig. Mannen gillade den inte alls, så det beror väl bara på smaken. Skulle passa utmärkt om man vill byta ut ett mellanmål med en "juice".

Har tyvärr inga smickrande bilder av juicerna. Kunde aldrig hålla mig från att smaka dem direkt, så hann aldrig ta fina foton, haha.

Inga kommentarer: