banner

banner

fredag, september 19, 2014

En vardag utan stress

Herregud vilken underbar vecka det här är! Jag har massor med energi och har känt livsglädje flera dagar. Jag känner mig inte det minsta stressad, vilket är en känsla som inte infunnit sig på vem vet hur länge. Kanske håller jag äntligen på att finna tillbaka till en vardag utan stress.

Det här med stress är något som jag tycker är svårt, ja nästan omöjligt att kontrollera. Märk väl att jag nu inte pratar om den där "shit jag har tusen saker jag måste göra idag"-stressen, utan den där mer permanenta, malande stressen. Den där stressen som inte går om bara för att man slutar göra saker. Vet inte riktigt hur jag ska förklara den, men tror det är något liknande som man känner då man är utbränd. Det närmast jag kan komma på är att man har en ihållande känsla av att man inte har riktigt kontroll på läget, som då man vet att man glömt något viktigt men inte kan komma på vad det är. Tänk er att ha den känslan i en vecka, en månad, ett år...

Men den här veckan har jag inte alls känt av min lilla otrevliga kompanjon. Personligen hoppas jag att han aldrig visar sig igen. Känns som att jag äntligen har fått opererat bort den där tumören som har luggit och skavt mot ryggen. Undrar om det här har något med detoxen att göra?

 
Picnic på Jeløya med bästaste mannen.


Idag sticker vi igen över till Finland på en snabbvisit. Denna gången är det svärfars 60-årskalas som står på tur. Blir alltså en helg med mycket släkt och troligtvis en hel del god mat. Som vanligt är det synd då man inte kan stanna längre, men man får väl glädjas åt det lilla man får.

Har tränat varje dag inne i veckan. Blir oftast inte tid till någon motion då vi åker på helgtur över potten, så jag har maximerat tiden inne i veckan istället. Dessutom kan jag ju då njuta av alla kakor med gott samvete, haha. Jag har ju förstås tänkt ta det lite lungt med godsakerna, men det vet vi ju alla hur det slutar när kakorna väl är framför näsan på mig. Gottegris nummer 1.

För övrigt borde jag verkligen börja gå på gym igen. Märker att jag tränar mer styrka om jag går till gymmet än om jag bara tränar hemma. Har ju gymkort nästan gratis fram till nyåret, så borde ju utnyttja det. Tyvärr har jag lite svårt att hitta motivationen att stänga in mig i ett svettigt gym då jag hellre kunde springa ute i friska luften. Jaja, räknar med att det kommer naturligt då det börjar bli kallare utomhus.

Inga kommentarer: