banner

banner

onsdag, september 17, 2014

Alltså den här mannen



Mats: Oj! Vet du vad som är kattens favoritlåt?
Jag: Nåh?
Mats: (sjunger) Paw paw paaaw pa-paw paw paaw...
Jag: ...
Mats: "Paw!"
Jag: ...
Mats: De e jättebra!
Jag: Det där skämtet tror jag är det sämsta i världshistorien.
Mats: Nej!

Trots de dåliga skämten så går veckan finfint. Jag är fortfarande pigg efter detoxen, och jag började sakna juicerna så mycket att jag fortfarande gör en och annan som extra mellanmål. Igår drack jag en morots-äppel juice innan min springtur och hade massor med energi. Man får en så härlig känsla i kroppen då löpningen går bra. Kände mig nästan atletisk, haha!

Juicerna håller också förkylningen i sjack, även om den inte är helt borta ännu. Mats har också blivit flunssig, så nu får han också dricka juicer. Inte för att han har något emot det. Igår utbrast han att juice centrifugen nog är det bästa köpet vi gjort någonsin. Känns lite som en överdrift, men visst är det en fin manick. Färsk juice är nog mumsigt värre.

Att Mats är flunssig har dock en god inverkan på vår vardag. Han orkar nämligen inte jobba och stå på hur länge som helst, så nu har jag fått ha honom som sällskap flera kvällar i rad. Vi gör iofs inget annat än spelar tv-spel, men jag tycker det är mysigt. Katten brukar också joina oss i soffan, även om han nu är mer intresserad av "pajjona" än av spelen.

Inga kommentarer: