banner

banner

måndag, september 15, 2014

Post detox

Så var det måndag morgon igen. I Moss lyser solen och det ser ut att bli ännu en vacker septemberdag. Konstigt när september alltid är soligare än augusti. Kan inte påstå att jag inte njuter av den lite längre sommaren vi har här nere. Våren som börjar i mars och värmen som håller i sig långt in på hösten.

Hade inget att läsa, så det blev en deckare som mamma lämnade hos oss i somras.

Mannen försöker läsa i motljus. På filten som egentligen är lite för fin för stranden.

Helgen har bjudit oss på ett fantastiskt väder och på söndagen tog vi nog en av våra sista stranddagar för "sommaren". Älskar att ligga på stranden i solen och läsa. Att bara lyssna till havet (fjorden i det här fallet) och alla fåglar och båtar. I veckan har jag drömt om ett hus vid havet. Faktiskt har jag drömt om det så ofta att jag nästan tycker det är verklighet. En så vacker sak som man nästan nästan kan ta på. Det lilla huset, stenmuren, den vilda trädgården, lukten av hav, fönsterluckorna, bryggan och verandan... suck...

Jeløy Radio



Inte alltid så enkelt att fota landskap med vissa filurer i närheten.

Drömmar åsido så har jag alltså detoxat för första gången i helgen. Prövade först att vara superduktig och gå enligt alla recept, men ångrade mig snabbt. Min mage var helt klart inte beredd på den mängden "igångsättande" ämnen, så kroppen började protestera hejvilt. Runt lunchtid första dagen så mådde jag otroligt illa och var nästan på vippen att avsluta detoxen. Då det väl gick över så prövade jag att dricka mildare juicer och då gick det fint. På söndagen vaknade jag och kände mig utvilad och lätt som en fjäder. En sån härlig känsla! Fortsatte fram till kvällen på söndagen och sålänge jag höll mig borta från ingefära och starka kryddor så gick allt bra. Lite huvudvärk hade jag såklart (inget svart te) och var ganska kraftlös, vilket också är förståeligt.

Nu känner jag mig redo för veckan som komma skall och peppad inför att börja träna igen. (vem kunde tro att jag skulle sakna träning?) Ska försöka hålla mig till mycket vegetariskt en tid eftersom jag mår så bra av det. Kanske kommer juicern fram även till mellanmålen framöver. En del juicer var ju faktiskt både goda och mättande.




2 kommentarer:

Tina sa...

Roligt att detoxen gick så bra! Posta gärna de godaste receptena ;)

Jenn sa...

Det kan jag säkert göra. Nu e ju int detox juicer de godaste juicerna precis, men jag kan ju ta fram dem jag gillade mest.