banner

banner

onsdag, december 16, 2015

Stackars lilla bloggen

"Stackars mig, för ingen bryr sig om lilla jag..." -bloggen troligtvis (även Veronica Maggio) 


Har varken tid eller lust att blogga just nu. Det är mycket på gång med julförberedelser, jobb, packande etc, och jag vill koncentrera mig på det. Det känns inte så viktigt att dokumentera varje detalj av min vardag mer. Det är väl kanske det som skiljer en god bloggare från en dålig. En bra bloggare slutar inte blogga då de har mycket på gång, tvärtom har de då mera material att skriva om. Jag? Jag skriver mest då jag har tråkigt eller blir förbannad på något. (fin bild jag måste ge av mig själv) Inte särskilt inspirerande... 

Vi får väl se hur länge denna blogg överlever. Känns inte så viktigt mer. Kunde gott använda min inspiration och kreativitet någon annanstans, istället för detta halvhjärtade projekt. Jag har ju trots allt en del talanger som ligger och slumrar bakom min 9 to 5-mask. Har använt mig av en del av dem nu de sista veckorna och det har kännts bra. Små projekt som får min kreativa sida att lite börja sträcka på musklerna. Det kunde vara bra ändå, det där att ha en hobby. 

Kanske har det något med årstiden att göra, men jag känner mig redo för något nytt. Jag vill pröva på nya saker, upptäcka gamla intressen, se nya platser... jag är helt enkelt redo för lite äventyr. Såg på bilder från Kyrgyzstan i veckan och blev nästan besviken på mig själv då jag kom på att jag nog inte skulle våga åka till ett sådant land. Oroligheter och krig verkar ligga alltför nära, fattigdomen så starkt närvarande... ett sånt land kan man ju inte åka till, hur fint det än är(?). Varför är jag inte en sån människa som vågar göra sånt? 

Då igen är det väl så man blir krigsfånge... 

Men fint är det... 

  Bild från google.

Inga kommentarer: