banner

banner

tisdag, december 08, 2015

Farris bad och självständighetsdagen

I söndags firade jag och mannen 10 år tillsammans. Det känns så avlägset nu, den självständighetsdagen för tio år sedan, då vi stannade uppe hela natten i ett kallt Jeppis. Vi var 18 år gamla och hade precis träffats två veckor tidigare. Tänk att man kan vara så säker. Jag visste redan efter första kvällen att jag hade träffat mannen jag skulle gifta mig med, och så blev det ju. På en kväll så hittade jag allt det där jag letade efter, utan att ens veta exakt vad jag hade sökt. Ibland vet man bara...

Så i helgen har vi firat. Vi hade kvar ett presentkort till Farris Bad i Larvik och bestämde oss tidigt för att boka in en natt där nere under självständighetshelgen. Ett mycket bra beslut om jag får säga det själv. Avkopplingen är verkligen total då man sitter i ett bubbelbad eller bastu och ser ut över ett blåsigt hav. Alla dedär irrande tankarna lugnar sig i takt med att fingrarna blir skrynkliga och muskelknutarna i ryggen löses upp. Helt otroligt skönt.


Vårt standardrum på Farris bad. 

Frukost på rummet

På söndagen bestämde vi oss för att hämta en julgran då vi kom oss tillbaka till Moss. Tidigt kanske någon tycker, men eftersom vi reser till Finland 18:e så ville jag gärna ta in den nu redan. Man vill ju njuta av granen före jul, inte efter nyår. Så vi spenderade kvällen med att pynta julgranen och samtidigt streama självständighetsbalen från Yle Arenan. Kände mig väldigt finsk och stolt... och funderade såklart på hur just jag skulle kunna ta mig till presidentbalen. Det är nog för sent att bli sportstjärna...

Inga kommentarer: