banner

banner

måndag, november 16, 2015

Trösten i mat

Finns de verkligen, presonerna man läser om i böcker och ser på tv? Såna som är så känslofyllda att de inte kan äta? Såna som går ner i vikt då de mår dåligt... är de på riktigt? Om de gör det så kan jag nog konstatera att jag inte tillhör dem. Har jag en dålig dag, händer något hemskt eller allt bara blir till skit, ja då äter jag.

 
 Not me! 
princessinthetower.org


"Stackars mig som fick gå hem i slaskväder, jag förtjänar en chokladplatta." 

Så för att sammanfatta så har jag en bra och en dålig nyhet. Den goda nyheten är att jag denna vecka mår mycket bättre än jag gjorde förra veckan. Den dåliga nyheten är att jag totalt har förstört min icke-godis-mycket-motion-regim. Så nu får jag så lov att skärpa mig! Nu gäller det att ligga i och vara strikt med dieten, så att jag kan totalt skita i den då det blir jul. Vet ju att det inte går att hålla någon rutin då vi åker till Finland ändå, så varför stressa? Istället kan jag då med gott samvete sitta och tynga i mig både julstjärnor och gröna kulor. Mums!

Helt förfärligt blev det dock inte, då vi ändå gick en del promenader i helgen. Bror var på besök med sin lilla hund, så då hör det ju till med lite promenader. Fick dock inte in en enda länk under förra veckan och min kropp börjar redan kännas pluffsig. Troligtvis ett resultat av allt extra fett och socker som slunkit ner i magen.

Nu är det dock nya tag igen! Började måndagen med en rask promenad till jobbet, då bilen ska på service (ska äntligen få fixat dörren!). Ska också fortsätta med min nya vana att stå ett par timmar på jobbet istället för att sitta. Har hört att det ska vara bra. Sen ska jag starta vegetarisk måndag igen och bara handla bra mat i butiken idag. Jepp, det blir bra det här! Jag känner mig redan hälsosammare!

Inga kommentarer: