banner

banner

tisdag, juni 30, 2015

Desenzano del Garda: bilderna

Då jag ändå är på gång så laddar jag upp lite bilder från Desenzano också. Gillade den lilla staden, även om den var lite för turistig för min smak. Utgjorde dock en bra hub varifrån det gick färjor till flera ställen runt Gardasjön. Om man ville kunde man fast sitta på en färja hela dan, stanna vid olika städer och ta sig hela vägen till norra delen av sjön. Vi nöjde oss med en kort färjetur till grannstaden Sirmione. Sen hyrde vi också bil ena dagen och åkte runt sjön. Märkte att det fanns många ställen man nog kunde se mer av. Malcesine verkade ha mest att erbjuda unga vuxna, speciellt om man gillar vattensporter. 

 
Gatan med våra favoritrestauranger, Tarverna del Garda och ett ställe som jag inte minns namnet på. Minns bara att de hade vattenskålar för hundar på framsidan och världens godaste spenat och rikotta tortellini. 


 Osminkad, sol i ansiktet, lite röd... men framförallt glad. 

Hotel Vittorio som vi bodde på. Hade stor terass mot sjön.Vi glömde stänga terassdörren en kväll och fick in tusen smådjur i rummet. Personalen tog väl fram popkorn och satte sig framför övervakningskamerorna då vi kom och bad om insektspray. Stod ute i hallen mitt i natten (i pyjamas) och vädrade ur rummet. 


En bild på oss där vi faktiskt båda ser bra ut. Tänka sig! 




Inga kommentarer: