banner

banner

måndag, april 20, 2015

Nu tar vi sommar!

Mannen och jag bestämde oss i lördags. Nu tar vi sommar. Nu är det dags för sommarkläder, ballerinaskor, solkräm och glass varje dag (nästan). Igår var det supervarmt hela dagen och idag spräcker vi värmerekordet med 19 grader. Underbart! Välkommen sommaren!

I helgen har jag städad och gjort sommarfint på terrassen. Torkat av alla ytor, tagit fram utemöblerna och planterat nya blommor i krukorna. Vi tog också fram grillen och inledde säsongen med grillad majs, höns och grönsaker. Så gott det är med grillat! Mums! Jag hann dessutom sitta några minuter i solen på balkongen och fick mig en lätt rosa ton i huden. Här ska vi inte vara kinkiga! Färg är färg!

Idag tog jag min mummoped och cyklade till jobbet. Man blir förstås genomsvettig, men väldigt lycklig av att cykla till jobbet då vädret är såhär fint. Hoppas det blir många fler av dem, så att jag kan få många fina cykelminnen (och inte såna minnen där cykelkedjan går av mitt i en åskskur i upförsbacke).

Ha en bra vecka allihopa!

Inga kommentarer: