banner

banner

tisdag, april 21, 2015

En vecka kvar!

Ja! Idag är det en ynka liten vecka tills vi sticker till Skottland! Weee! Åh, som jag längtar! Det är bara något så fantastiskt och magiskt med Skottland. Jag blir helt pirrig i maggropen bara jag tänker på det. Jag ska ta så myki foton! Och äta så myki fudge! (har redan kollat adressen till Thorntons i Inverness)

Vi ska bo på The Glen Mhor Apartments i Inverness. Delar en lägenhet med tre andra. Vi skulle egentligen ha varit fler, men så drog några sig ur. Så nu har vi massor av plats (och plats för två till om någon vill ta en sista minuten till Skottland, haha).


bilder från hotellets hemsida



Vi hoppas att Inverness ska ha mycket mer att erbjuda i form av restauranger och shopping. Det saknade vi nämligen lite i Dundee. Det fanns såklart pubar där man kunde få mat, men ärligt talat så är det inte speciellt mysigt att äta på en pub. Speciellt när det sitter 10 fyllbuntar och röker vid ingången. Urk! Smaklig måltid liksom!

Bild av Inverness från google

Så här sitter jag nu och dagdrömmer om Skottland. Mitt Skottland känns det som. Hur knäpp är inte jag? Sitter och drömmer om regniga och dimmiga Skottland då det äntligen börjar tina upp här i Norge. Jaja, vi har ju alla våra små egenheter, eller hur?

Vill ni förresten att jag ska ha en resedagbok igen? (så som jag gjorde med Slovenien) Jag lovar inga monsterinlägg, men jag kunde i alla fall låta bli att vara helt frånvarande.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Åå Skottland! Jag längar tillbaka! Vi var där på bröllopsresa 2011 och hyrde bil och körde runt Edinburgh-Inverness-Loch Ness-Fort William-Isle of Sky-Edinburgh. Jag kan verkligen rekommendera att ni tar er ut och ser naturen! Ett bra sätt att hitta roliga ställen är att geocacha, vet inte om du är bekant med det? Finns en massa geocachar att ta inne i stan i Inverness också!
Om ni alls är historieintresserade så ska ni passa på att se Culloden Battlefield just utanför Inverness. Jättevälgjort och omfattande och turistvänligt besökscenter. Inne i stan finns en gammal kyrka om är omgjort til världens mysigaste antikvariat (Leakey's Bookshop) med böcker från golv till tak, och ett litet café till och med!
Vi reste i juni, och det kändes lite som finsk sepember, med shortsväder ibland, men ofta krispiga kalla morgnar. Det gjorde nog ingenting alls för vi var ju inte ute efter nån strandsemester utan ville se saker istället.
Om du vill läsa om vår resa finns det några inlägg på bloggen från juni 2011.
Trevlig resa!

Jenn sa...

Haha så lustigt! Vi var också dit på bröllopsresa sommaren 2011. :D Tack för dina tips! Får se hur mycket vi hinner med sist och slutligen. Vill ju uppleva allt! Jag ska absolut gå in och kika på din blogg. Tack så mycket! ^^

theresebritamaria sa...

Är så avis!! Du måst absolut skriva så jag får följa med :D

Jenn sa...

Therese: Jamen då ska jag absolut skriva om det. :) Skulle nog rekommendera Skottland. Många vandringsmöjligheter för er som tycker om sånt. :)