banner

banner

måndag, februari 02, 2015

Fantastiska Februari

Ojoj, veckan i Finland blev nog mer stressig än jag hade tänkt mig. Varje dag var fullspäckad med program och kulminerade såklart till helgen då min kära bror gifte sig. Då det väl var dags för bröllop så var axlarna i jämnhöjd med öronen. På söndagen hade jag en grym huvudvärk och var spänd som en fiolsträng. Inte hann jag med någon motion heller (gnäll gnäll).

Så nu får det bli ändring. Marsipantårtan är uppäten och vi kan därför återgå till en mer nyttig och hållbar diet. Så inleds Fantastiska Februari!

Jag hade tänkt pröva på "30 minuter om dagen" -teorin. Detta var något som kom som en studie ifjol, att alla skulle må bättre och leva längre om de motionerade 30 minuter om dagen. Detta blir 3,5 h i veckan, så det ska jag väl klara av, även om det är vinter, kallt och mörkt.

Dieten hade jag tänkt på följande sätt:

Frukost - Naturell yoghurt med honung, müsli och bär ELLER havregrynsgröt med bär + juice och te att dricka
Lunch - Sallad med nyttiga fetter som avokado och nötter till + grönt te
Mellis - grovt bröd och frukt ELLER en smoothie
Middag - Enligt tallriksmodellen med protein, kolhydrater och sallad + mjölk, åtminstone en middag i veckan ska vara vegetarisk

-----------
Bröllopet var jättefint och intimt. Väldigt mycket kärlek, godaste maten någonsin, ett vackert brudpar och en sångerska med otrolig röst. Men mer om det sen...

Inga kommentarer: