banner

banner

fredag, januari 23, 2015

Bloggande, scrapbooking och annat sånt som man inte har tid med

Ibland önskar jag att jag hade mer tid för att blogga. Att göra en vacker och inspirerande och awesome blogg. Tyvärr så skulle det krävas initiativ kvällstid efter jobbet. Något som inte finns. Jag vet inte med er andra, men efter 8 timmar i en kontorsstol framför datorn så lockar det inte precis att sätta sig ner och redigera foton. Kroppen vill röra på sig och hjärnan vill koppla av, inte tvärt om.

Dessutom har jag en viss motvilja för att fotografera allt jag gör. Jag vill leva mitt liv, inte fota det. Har t.ex. aldrig några foton från middagar eller kvällar med vänner. Jag har för roligt för att hinna ta foton.

Har lite lätt påbörjat ett dagboksprojekt med den vackra dagboken jag fick av bror och Mia i julklapp. Tyvärr så har jag en aning om att den kommer att sluta som min scrapbook från Island... lite sådär halvfärdig med hälften av bilderna i en hög längst bak. Men vem vet, kanske man kan ändra sig? Känner ju på mig att jag egentligen är den där personen som hela tiden sitter och fotar, ritar och skriver. Synd bara att den människan försvinner i vuxenlivets själsdödande vardag.

Jag hatar verkligen konceptet med att jobba. Vem fasiken kom på det egentligen? Stänga in folk som inte känner varandra i en grå byggnad i 8-10 timmar per dag. Där ska de sitta framför sina datorer och utföra olika stressframkallande uppgifter varje dag, tills den dagen deras kroppar helt enkelt inte orkar jobba mer. Lustigt att man studerar i många år för att få en viss typ av arbete, för att sedan sitta och drömma om ett "donar"-jobb.

Aldrig nöjd...

Inga kommentarer: