banner

banner

torsdag, december 18, 2014

ENJO deo kristall



Fick en lillajulklapp av min mamma och pappa då de var på besök i helgen, en deo kristall från ENJO. Jag har varit intresserad av att prova en sån en längre tid och har stått och hållit i dem på butiken. Hittills har dock tvivlet tagit vid och jag har alltid satt den tillbaka i hyllan. Mycket kan jag tänka mig att funkar utmärkt utan kemikalier osv, men tandkräm och deodorant är jag lite skeptisk till. På något sätt tror jag att kemikalierna behövs för att de ska ha någon effekt. Hur som helst så får jag ju prova nu då.

För er som inte vet det från förut så säljer ENJO "snälla" tvättprodukter. Inga kemikalier, parabener, djurtestat eller annat sånt ont. Man kan köpa produkterna på nätet, men likt tupperware så kan man också ordna eller gå på ENJO-partyn. Min goda vän Tina ordnar t.ex. såna, så om man är intresserad så kan man kontakta henne.

Läste på ENJOs hemsida om deo kristallen och där lovar de såklart guld och gröna skogar. Man använder kristallen genom att fukta den i varmt vatten och sedan stryka den under armarna. Då ska det bildas en hinna av kristaller på huden som dödar de bakterier som gör att man luktar illa. Det som är bra är att inget absorberas av huden och att det går bort vid tvätt. Den ska också fungera mot fotsvett och hjälpa till att läka sår... OCH hjälpa vid problem med acne! Rena miraklet, eller hur?

Har provat deon några dagar nu men vet inte helt vad jag ska tycka. Man är ju så van med den vanliga deon, så jag tror jag behöver lite mer tid att vänja mig. Jag har med flit använt den på lugna dagar då jag inte ska träna, men förr eller senare så måste jag väl testa hur den funkar i en sån situation.

Den största skillnaden hittills är väl nog att den inte luktar någonting då man stryker på den. Det är just det som man nog måste vänja sig vid, att lukta som sig själv. Det luktar ju inte illa, utan bara... jaa... som mig. Det som dock är anmärkningsvärt är att detta tillstånd inte tycks ändra under dagen. Jag luktar likadant efter jobbet som jag gjorde på morgonen. Med vanlig deodorant så luktar man (i alla fall jag) pyton under armarna efter en lång dag på jobbet.

Jaja,jag ska fortsätta mina små experiment så rapporterar jag in om någon vecka. Intressant att prova nya saker! Skulle ju vara underbart att kunna skippa ännu en kemikaliehärd.

Inga kommentarer: