banner

banner

onsdag, december 17, 2014

Badrummet: en statusuppdatering

Då har jag äntligen fått foten ur och tagit lite bilder från badrummet. Har inte ansträngt mig så väldans, så sätt inte så stort förtroende på bilderna. Det ser nämligen lite skumt ut på dem, men jag kan försäkra er om att rummet är väldigt ljust. Kanske tyckte kameran att den ville ha lite mer dramatik?

Keep in mind att det inte är klart ännu. Ska ju ännu ha in en möbel med handfat på, installerat en spegel och fixat en massa inredning. Men en liten fingervisning är det ju i alla fall.

Gillar de stora vita kaklena. De ser mjuka ut och gör rummet stort.

Fogen blev lite ljusare än vi trott, men i övrigt är vi nöjda med golvet. Vi vet ju att det är kakel, men min mor tyckte nog att det kändes lite underligt att lämna vatten på golvet.

Badkaret har fått vita fötter, men väntar ännu på en ny färg på undersidan.

Golvsilen highline från Unidrain (Purus) gör att den nästan blir osynlig. Den möjliggör också att sätta så långa kakel på golvet. 

Älsklingskranen!

Hyllan vid badkaret fylls så småningom med härliga badgrejer. Badsaltet fick jag av mamma i lillajulklapp och ljuset har jag gjort själv av gamla ljusstumpar och lite pepparkakskryddor (läste det i en blogg, men minns inte vilken).  Schampo och balsam från Lush.

En Nödvändig apparat. Det är också spjälgardinerna. Vill ju inte att grannen ska behöva se på då vi utför våra behov. 

Listar så småningom ut vart alla dessa lampknappar går. Golvvärmen är verkligen guld värt!

Spegeln väntar på montering.

Stjärnhimmel att se på då man duschar eller badar. Mysigt värre!

2 kommentarer:

Petra sa...

Oj vilken lyx!e

Unknown sa...

Ett badrum att vara stolt över - ni har lyckats riktigt bra !