banner

banner

fredag, december 19, 2014

Eländes elände

Usch! Jag blir så trött på dagstidningar! Det är bara ett enda elände! Bombdåd, gisslandrama, skolskjutningar, mördade barn, hala vägar, bilolyckor, miljöproblem, naturkatastrofer och hundar som flås levande. De borde sluta kalla det dagens nyheter och istället använda dagens hemskheter. För det är ju nog väldigt sällan man får höra de goda nyheterna, och aldrig att de skulle komma fram som huvudrubrik. Forskare hittar ett vaccin mot cancer och det får sig en liten notis på 6:e sidan i HBL. Är det god journalistik?

Jag förstår ju att nyheter har en viss funktion i samhället, men personligen tror jag att jag skulle må mycket bättre av att inte veta av alla hemska saker som sker runtom i världen. Jag blir bara trött och ledsen och känner mig otroligt maktlös. Vad kan jag göra åt 130 skolbarn som blivit dödade av talibaner? Nada, noll och ingenting!

Tror jag ska gör att uppehåll med att läsa tidningar tills efter jul. Behöver inte mer verklighet just nu. Nu ska jag bara fokusera på en helg i slalombacken, god mat och nya bekantskaper. Sedan ska jag packa min turkosa väska och sätta mig på flyget hem till Finland.

ps. Det började snöa i förrgår sålänge jag såg på Musses jul, trots att de inte hade förutspått något snöfall. Den filmen är fucking magisk! ds.


Inga kommentarer: