banner

banner

torsdag, november 20, 2014

Winter of workout

This is for all you nerds out there...

Tror inte att mina kära läsare har kunnat undgå att märka hur mycket jag älskar min fitnessapp: Zombies, run! Appen har gjort mig frälst då det kommer till att springa, och även om jag inte behöver den som motivation längre så är det roligt att höra mer av storyn varje gång jag far ut på lenkki. Principen är alltså att man får radiomeddelanden från sina hörlurar, som spelar upp en historia. I historien så befinner vi oss i ett zombie-apocalyptiskt England och du är hjälten som springer ut på uppdrag, samlar in förnödenheter och löser mysteriet bakom epidemin.

Precis nu, typ för fem minuter sedan så såg jag att tillverkarna av appen kommer att ge ut fyra nya fitnessappar inom kort, som en del av ett projekt de kallar Winter of Workouts. Den första kom ut idag på Applestore, så ni som har iPhone kan redan nu pröva på appen helt gratis! De andra kommer ut så småningom. Ni kan se dem HÄR. Den första appen i serien kallas Dungeon Runner, och har kombinerat retro dataspel med vanliga träningsövningar som man kan göra hemma. Vem vill inte besegra troll sålänge man gör jumping jacks?



Slå ett slag för din personliga hälsa idag! Om du inte vill kosta på dig Zombies, run! eller Zombies, run! 5k training, så kan ni ju pröva på dessa gratisappar. Har ju inte provat dem själv såklart, men vill gärna höra vad ni tycker om ni gör det. 

Det jag kan rekommendera är såklart min egen app: Zombies, run!. För ca 3 euro så får du ett fantastiskt verktyg för att bli motiverad att komma dig ut på en springtur. Högkvalitativa uppdrag, röstskådespelare och mätning av framsteg. Om du aldrig har sprungit förr så kan 5k training vara ett alternativ. I denna lite billigare app så blir du coachad från korta promenader till att kunna springa 5 km utan problem.

blog.zombiesrungame.com

Haha, det låter verkligen som om jag är sponsorerad att skriva det här. Kanske har jag jobbat för länge med försäljning? Nu är det ju trots allt så att jag bara är helt frälst i min app, och skulle hoppas att fler ville pröva på den. Hoppas kunna omvända en fellow soffpotatis, haha.

Inga kommentarer: