banner

banner

söndag, juli 27, 2014

Mor och far på besök

I torsdags kom mina föräldrar hit på besök. Känns alltid så mysigt att ha besök här och det är definitivt en humörshöjare. Förutom det så är det ju så härligt att få hjälp i några dagar. Små saker som att mamma diskar och att pappa fixar mat gör verkligen stor skillnad.

Idag har jag äntligen kommit mig ut på en länk. Vi fick lite svalare väder, så jag passade på. Här har ju varit nästan outhärdligt varmt hela veckan.  Såklart får man inte klaga på värmegrader i norden, men jag tycker nog ändå att det kunde jämna ut sig över längre tid istället för att komma allt på en gång.  Länken var lika tung som jag föreställde mig den, men nu känns det väldigt bra. Speciellt duschen efteråt njöt jag av fullt ut.

Efter duschen fixade jag lunch till mina duktiga bilfixare (mannen och pappa har fixat något ljud och kört runt på parkeringen med en utanför, likt hästtämjare) och utågåare (stackar mamma har ännu sjukt knä). Vi hade en hel drös rökta makriller kvar sen fisketuren igår, så det blev makrillburgare med pesto, ost och sallad. Nam nam!

Fantastiskt fiske igår på Jeløya. Makrillerna var på hugget och vi tog 14 st på en dryg timme. Fint är det också, speciellt sådär i skymningen. Älska sommaren! 

Inga kommentarer: