banner

banner

fredag, juli 25, 2014

Hälsoåret fortsätter

Semestern är som sagt över och det är igen dags att ta itu med träning och kost. Har verkligen slappat på mina lediga dagar, och även om dagarna har varit aktiva så har jag inte tänkt en gång på vad jag ätit eller ens sett på mina joggingskor (som förhoppningsfullt låg nerpackade i resväskan till Finland). Har ännu inte vågat ställa mig på vågen, men måste väl snart utvärdera damage done.

Har i stort sett återgått till min diet, förutom att det nog blivit en del glass och grillmat fortfarande. Men hey, det är ju inte så många varma dagar i året, så man måste ju passa på att njuta! Tyvärr har träningen blivit lidande både pga min egen lathet och det varma vädret. Nästa vecka har det dock lovats ut lite svalare temperaturer, så då får nog denna dam så lov att ta sig en joggingtur eller två. Märkte att det ju faktiskt inte är så långt kvar till nyår, och att jag ju har en hel del kilon att jobba bort ännu. Har ju satt målet på -10 kg på detta år. Hittills har jag varit fast på -4 kg, och nu efter semestern vill jag inte veta, haha.

På tal om hälsogrejer så var jag också till tandläkaren på ett sista besök här i början på semestern. Så nu är alla tänder hela och fina. Två av fyra visdomständer är utdragna, men resten lämnar vi till ett senare tillfälle. De måste nämligen opereras bort, så jag vill helst läka ordentligt i munnen innan jag börjar på med det. (dessutom låter det jätteläskigt, så jag skjuter gärna på det lite) Skönt är det dock att ha fått allt detta gjort. Har sällan varit så nöjd med mig själv. Det är inte alls så lätt att övervinna sina rädslor, men då man gör det så känner man sig som en miljon euro. (kan man använda det uttrycket på svenska?)

Märker hur denna bloggen sakta håller på att bli en hälsoblogg, med lite inslag av resor och renovering, haha. Dock kan det ju också räknas som hälsogrejer, eftersom det är sånt jag mår bra av. Ge mig ett äventyr, en ny plats med en annan kultur och ett projekt, så hålls jag nöjd och glad.

Inga kommentarer: