banner

banner

måndag, april 14, 2014

En eko påsk?

På Strömsö igår så färgade de ägg med naturliga färgbad. Var riktigt intressant och såg ganska enkelt ut. Mamma och jag blev båda inspirerade att testa. Kanske gör vi det ikväll.

Strömsös hemsida kan man se exakt hur man gör. Tyckte speciellt om mönstren hon gjorde genom att linda ett snöre runt ägget.

Bild: Yle/Strömsö


Jag är alltså hemhemma i Finland och stormtrivs med det. Blev lite förvånad över att våren inte kommit längre här och konstaterade snabbt att jag nog valt både fel jacka och skor. Men vad gör väl det. Det finns ju ett helt lager med gamla kläder här hemma hos föräldrarna. Jag vet att jag är en ond människa som tar upp utrymme i mina föräldrars hem med mina gamla grejer, men det kommer ju onekligen till hands ibland.

Idag jobbar jag alltså hemifrån, men får ta paus mitt i dagen för en ruskig tandläkartid. Bävar såklart inför besöket, men försöker att inte tänka på det. Ibland måste man ju göra saker man inte gillar också. Kanske kan mitt nya favoritställe Japan fungera som mitt happy place. Dagdrömmar om rundtur i Japan kanske kan ta bort hemska tankar i tandläkarstolen?

Som ni förstår så väckte min snabbtur till Tokyo lust till mer. Jag såg iofs bara en bråkdel av staden och hade knappast tid att sightseea, men det jag såg imponerade. God mat, rent och snyggt överallt, behangligt klimat, fungerande infrastruktur och människorna sen! Underbara, glada, omtänksamma och innerliga människor. Härligt! Kan inte vänta tills jag får planera en egen resa till detta drömland.

Inga kommentarer: