banner

banner

fredag, juli 08, 2011

Reklam

Jag har alltid varit skeptisk till reklam. När jag var 10 år hade jag helt klart för mig att alla schampon var lika vad gäller "performance". Visst, vissa svider mer i ögonen än andra, men annars är det bara färg och lukt som ändrar.

Igår inhandlade jag något jag sett på reklam. Ingen har rekommenderat produkten åt mig och det fanns ingen riktigt övertygelse i mitt grepp när jag tog ner den från hyllan. Den var dessutom nästa dubbelt så dyr som mitt vanliga produktval. Trots detta så hamnade den i vår shoppingkärra.

Jag pratar alltså om en tandkräm. Pepsodent - White now. I reklamen ser man en tjej som på något sätt finner sig i knipa (hennes bil är inparkerad, hennes flyttbil lämnade alla flyttlådor ute på gatan osv.). Tjejen går i och borstar tänderna och sedan smilar hon till sig hjälp från alla killar som går förbi. (bra område med massor av karlar i 25-35 års åldern)

Igår provade jag tandkrämen (med skeptisk min) och jämförde före och efter i spegeln. Hade från förr lite gulare tänder än vanligt efter en lång dag med mycket kaffe, så lite vitare måste de ju bli av tandborstning. Men detta resultat kunde jag inte ha väntat mig. Det finns ingen tvivel om att mina tänder faktiskt blev vitare! Mats tyckte det var lite kusligt, men jag är såklart nöjd. Resultatet blev heller inte för vitt, så de ser inte direkt blekta ut.

Så inför bröllopet vet i alla fall jag vilken tandkräm jag tänker använda. Visst, den är dyrare än andra tandkrämer, men det är i alla fall mycket billigare än en tandblekning på 150 euro.

Förstod att den verkligen kan funka när jag läste varningstexten på baksidan: Kan lämna fläckar på vissa textiler.

Inga kommentarer: