banner

banner

tisdag, juli 12, 2011

Grå moln och automatkaffe

Idag är det bara en sån där dag. Allt är jobbig och tungt och jag har god lust att sjukanmäla mig och sova bort hela dagen istället för att jobba. Det var tungt att ta sig upp i morse, och sömnskorven kändes som grus i ögonen. Det var jobbigt att klä på sig och jobbigt att köra till jobbet. Det var jobbigt att sätta på datorn och läsa mail. Sedan belönas man med en sliskig cappuccino från kaffeautomaten.

Jag har gått igenom budgeten för bröllopet och konstaterat att det inte finns några pengar kvar för att göra festlokalen fin... vilket i mina ögon är det som är viktigast. Därför förbannar jag nu alla som promt ska behöva äta mat. (själv lever jag på luft och nya kläder)

Jag är trött och stressad. Väntar bara på att magsåret ska utvecklas, så jag får gå hem från jobbet. Denna vecka ska jag lära mig allt om vissa produkter, som jag inte har fått något material till. Jag ska på ett möte till London, vilket tar upp en hel torsdag och kommer att göra mig utmattad. Fredag ska vi träffa prästen. Dessutom borde vi fixa programblad, bestämma musik, fixa gratis blommor, bodsdukar, ljus, lyktor och andra dekorationer. Dessutom måste jag ännu köpa flera saker till min outfit. Synd att en resa in till stan känns näst intill omöjlig just nu.

Får se... kanske går jag ändå. Håller mig på benen med ramsan: "Bara 1 dag till Harry Potter, bara 3 dagar kvar till semestern, bara 9 dagar tills Nádia kommer och bara 12 dagar tills alla slutar stressa mig."

Inga kommentarer: