banner

banner

måndag, oktober 05, 2015

Tips på must-sees i Miami?

Åh jösses! En intensiv vecka med mycket känslor och tankar ligger bakom mig. I fredags gick "mitt" evenemang av stapeln: Code Zombie - Run for your life! och det var verkligen en helt ny upplevelse. Har lärt mig så mycket av projektet och är så stolt över både mig själv och de som hjälpte till att förverkliga det hela. Tänk att det blev av! Och att det (utifrån kommentarerna hittills) blev riktigt bra! Jag tror jag behöver lite tid att smälta det här... men sen ska jag skriva om processen. Så kanske andra vågar sig på att utföra nya projekt.

Nu njuter jag av att ha lite lugnare tider framför mig. Jag mår bra. Jag har tid. Samtidigt kan jag igen börja blicka framåt. Code Zombie har varit min milstolpe så länge nu, och de sista veckorna så intensiva, att jag inte kunnat tänka på något längre fram. Nu är det dock ur världen, och jag kan igen börja klura på andra saker. Som t.ex. min kommande jobbresa till USA.

Jag vet, jag vet, det är en jobbresa och om ni läst min blogg ett tag så vet ni att de sällan är särskilt spännande. Flygplan, dålig sömn, dålig mat, flygplatser, säkerhetskontroller, taxi, hotell, konferensrum, obekväma kläder... men ja, ibland är de ju riktigt roliga också. Någon gång ibland får man en ledig eftermiddag att strosa runt och se något nytt. Ibland får man träffa trevliga människor som ger mig en helt ny inblick i en annan kultur. Ibland tar dessa människor med en på fantastiska restauranger... ibland.

Jag hoppas innerligt att min första resa till USA ska bli fin, även om det råkar vara just en jobbresa. Jag ska dra en kurs på kontoret i Fort Lauderdale (Miami). Så nu undrar jag: utifall jag plötsligt får en förmiddag/eftermiddag/kväll ledig, vad ska jag hitta på? Vad ligger nära och helt klart värt ett besök? Några tips från coachen? Jag tänker shopping (gärna lite speciella butiker), mat, stränder... något lite knäppt?

Inga kommentarer: