banner

banner

måndag, april 27, 2015

Då dammet lägger sig

Var ute på en länk igår igen. Närmare 5 km blev det nog, även om vi inte mätte sträckan. Det hade regnat dagen före och det märktes en otrolig skillnad. Jag kunde ju andas helt normalt då allt damm och pollen spolats bort av regnet. Så härligt! Tydligen är jag inte i så dålig kondis ändå.

Först mot slutet av länken började luftvägarna kännas tjocka. Så jag är väl nog lite känslig för allt damm och pollen ändå. Tur att det inte är så farligt, utan bara då jag anstränger mig. Men de e ju lite jobbigt då man försöker träna och inte får luft. Måste stanna, får inte koll på andningen, får inte luft till musklerna...

Mina slemhinnor får nog stå ut med en hel del just nu. De är känsliga som bara den och jag blöder lätt näsblod. Mysigt värre! Men vad kan man vänta sig då man jobbar i en gammal varvbyggnad, har ett hem fullt av renoveringsdamm och aerosoler, samt en natur som i torrt och blåsigt väder ska föröka sig. Suck! Tur att det går över så småningom!

I helgen har vi firat mannens födelsedag med tårta och långfilm (dåligt väder). Byggde ett tält av lakan och kuddar i vardagsrummet, satte in madrasser från extrasängen och såg på World War Z. Helt bra film nog. Lite terrifying då folk blev till zombies så himla snabbt, men för övrigt är zombie filmer något av de få "skräckfilmer" jag kan se utan att bli hispig i flera veckor efteråt. Zombies är för mig så overkligt att jag inte blir rädd senare på kvällen. Jag klarar inte av filmer med varken spöken, mördare, psykopater, demoner etc. För i mitt huvud får de sedan härja fritt... men det händer inte med zombies. Som tur är... min hjärna kan annars koka ihop alltför hemska scenarion.

Inga kommentarer: