banner

banner

fredag, februari 27, 2015

Sa någon avslappning?

Åh! Jag hade helt glömt bort att det var inkommande helg vi skulle bort på spà. Så härligt att plötsligt komma på en sådan sak igår, mitt i stressen av att hitta ett flyg hem till påsk. (finns få saker som gör mig så stressad som att leta efter flyg, då utbudet är så begränsat)

Vi skrattade gott på julafton, då det visade sig att både min man och hans föräldrar hade tänkt ut exakt samma present: en spà weekend på Farris Bad i Larvik. Jag klagar absolut inte, eftersom det betyder att jag får två spàupplevelser på samma år. Underbart! Jag tror det är exakt vad som behövs mitt i februari depressionen. Lämna jobbet, stressen, kaoset och slaskvädret hemma, och bara sjunka ner i en värld av varma bad, fluffiga handdukar och bastubad. Underbart!

Har nu suttit och kollat lite på deras hemsida och längtar redan till imorgon. Så skönt det ska bli! Tror dessutom det är första gången jag och mannen åker på en spàweekend på tumanhand. Så det känns ju som att det är på tiden!






3 kommentarer:

Unknown sa...

Ja man undrar vad oddsen är att man inte bara tänker på samma sak utan oxå, i utbudet som finns, väljer samma spa :)
Önskar er en riktigt skön och avkopplande weekend !

Jean sa...

Aah, ser att norrmännen använder den klassiska liggande-på-mage-med-röven-vädret bastu-posen.

Jenn sa...

Hur skulle man annars bada bastu Jean?