banner

banner

onsdag, september 10, 2014

Detox schema

Då var det snart dags för detox. Det är redan onsdag och jag har förberett mig både praktiskt och mentalt. I det hela ser jag fram emot utmaningen. Tror inte det kommer att vara några problem att fasta, eftersom jag ofta annars glömmer bort att jag borde äta. Blir aldrig direkt hungrig, utan blir bara trött. Detta kan ju dock ha ändrats iom att jag nu för tiden har mer fasta rutiner än förut. Får se om jag bryter ihop halvvägs och frossar i något slags onyttigt. Så jag förbereder mig på en slapp helg i soffan med mindre energiförbruk än annars. Haha, slöfock som jag är så ser jag enormt mycket fram emot att ha en anledning att ligga i soffan en hel helg. Spela spel och se filmer, mmm... I bästa fall kanske jag tom. får gjort någon bröllopsfilm som ligger oklippt på datorn.

Helt praktiskt så drog vi över gränsen och handlade i måndags. Sverige erbjuder i större grad ekologiska varor än Norge (samt mycket mer allergivänlig mat). Bunkrade upp på alla ekologiska frukter och bär de hade, men får väl nog handla igen innan helgen. Är ju en hel del olika råvaror man behöver för att göra de olika juicerna.

I Sverige köpte jag också en juice centrifug. Provade den som snabbast igår då jag kom hem från jobbet och blev om möjligt ännu mer taggad. Är ju så roligt att pröva på nya apparater och jag ser fram emot att testa olika juice recept. "Bzzt bzzt" sa centrifugen, och så kom det fin plommonjuice ur kranen. *klappar i händerna*

En sån här skönhet skaffade vi hem i måndags.

Ungefär såhär kommer mitt kost schema att se ut under detoxen:

09:00    Citronvatten och morgonyoga
10:00    Frukostdrink + grönt tè
11:30    Mellanmålsdrink
13:00    Lunchdrink (grön lite matigare)
15:00    Mellanmålsdrink + grönt tè
17:00    Middag = varm purèsoppa på grönsaker
18:00    En lätt promenad
19:00    Mandelmjölk med något lite sött

I vissa detox kurer så står det att man bara ska dricka juicer, medan andra inkluderar en del fast föda. Jag kör medelvägen och kör en soppa till kvällen. Tror nog att jag behöver något "riktigt" att äta på en hel dag. Det står också att man ska dricka så många gröna juicer som möjligt, eftersom de är basiska. Får se hur långt jag orkar med dem då detoxen väl börjar, men ska nu försöka. Tycker ju om spenat, men har svårt att se hur en juice med t.ex. persilja i skulle smaka gott.

Om ni vill får ni följa med mina detox dagar på Instagram. Ja, och annars också såklart! Går under namnet Jenntheforeigner där.

Inga kommentarer: