banner

banner

fredag, juli 04, 2014

Fem före semester

Om en och en halv timme går bussen från Moss mot Gardermoen. Då börjar jag andra delen av min semester. Ska vara i Finland i tio dagar för att sedan vara en vecka i Norge. Finlandsvistelsen är såklart redan fullbokad, men förhoppningsvis finner vi också tid att ta det lite lungt och bara njuta av ledigheten. Ser ändå fram emot allt program och alla människor man får återse. Nu hoppas jag bara på att det ska bli lite finare väder på hemmafronten, så att man kunde njuta till max, och kanske få in en dag eller två på stranden.

För veckan i Norge har vi ännu inga planer, och det passar mig utmärkt. Kanske får man då tid att bara pyssla hemma, åka till stranden eller kanske ta en längre tur någonstans i det droppformade landet. Man hoppas såklart på finväder, men egentligen blir det ju härligt bara att ha ledigt och få rå om sig själv.

Om jag har lust så kanske jag bloggar också. Den som lever får se. Önskar mina läsare en underbar sommar med mer sol än mygg!

Summer bucket list:

- Åt lösglass på torget
- Sova i tält/utomhus
- Ta en promenad mitt i natten
- Äta mig stinn på grillmat
- Simma i havet
- Picnic:a i parken/på stranden
- Paddla kajak
- Plocka vilda blommor
- Gå barfota
- Fixa mumsiga efterrätter av sesongens frukter och bär
- Sitta på uteservering med vänner
- Fiska
- Göra egen Henna tatuering
- Gör en utflykt och klättra i berg
- Ta en roadtrip

Inga kommentarer: